Thuis!

26 februari 2015 - Polsbroek, Nederland

Daar zitten we dan in onze dikke winterkleren, een kleedje over onze voetjes, de open haard aan en een beker warme chocolade melk in onze handen…. De overgang van temperatuur was groot. Van zwemkleding naar mutsen, sjaals en wanten. Ook al was het qua temperatuur wat koud thuiskomen, toch voelt de warmte van familie, vrienden en collega’s om ons heen weer heel goed! Heerlijk overal een bakkie koffie of thee doen, gezellig bijkletsen en ons weer richten op het werk wat hier op ons wacht.

We hebben genoten van de laatste dagen in Malawi en kijken terug op een ontzettend mooie, leerzame en indrukwekkende reis. Na onze trip door het noorden van Malawi hebben we op maandag 16 februari afscheid genomen van onze collega’s en van alle andere mensen die we daar achter moesten laten. De vliegreis verliep bijna vlekkeloos. Waar we op de heenweg last hadden van ons niet geregelde visum, hadden we nu ook weer wat last van ons visum. Ons visum liep af op 17 februari, de dag dat we vertrokken. Bij de immigratieoffice in Lilongwe vertelden ze ons dat dat dus heel mooi uitkwam en we geen langer visum hoefden te kopen. Op het vliegveld hadden ze hier dus een ander idee over. Daar werd ons verteld dat je een dag voordat je visum afloopt je het land moet verlaten. Na wat uitlegwerk van onze kant en na de komst van een nog belangrijkere man mochten we toch mee met het vliegtuig wat klaar stond. Zonder vertragingen kwamen we woensdagochtend vroeg aan.

Het is nog maar een week geleden, maar wat zitten we hier toch ook weer snel in het ritme. We hebben zin om weer aan de slag te gaan volgende week op school. Ons eigen klasje runnen en met ‘onze’ kinderen doelen nastreven en leuke gesprekjes te voeren, heerlijk!

Voor alle appjes, mailtjes, blogberichtjes, sms’jes, belletjes, kaartjes en cadeautjes willen we jullie hartelijk bedanken! Als je zover weg bent is het heerlijk om af en toe wat te horen of te zien. DANK!

1. Janny v.d.Vendel:
    26 februari 2015
    Was leuk om jullie te volgen.
    Ik heb ervan genoten.
    Groet!!
  2. Arta:
    27 februari 2015
    Wij vinden het ook heel gezellig dat je weer thuis bent, Gerdineke.
    Tot nog toe ben je elke dag wezen kijken hoe het gaat met mij, leuk en gezellig,groet,Arta ook aan Aletta
  3. Heleen:
    27 februari 2015
    Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn! Blessings in al het werk dat hier weer wacht.